Положення про віртуальну довідкову службу
I. Загальні положення
Віртуальна довідкова служба (ВДС) — онлайнова служба ЦБС, що виконує разові запити віртуальних користувачів, пов’язані з пошуком різного спектру інформації. ВДС є частиною інформаційного сервісу бібліотеки.
Основними принципами роботи ВДС є:
- загальнодоступність, відкритість і безкоштовність для всіх користувачів;
- універсальний характер запитів;
- оперативність виконання запитів;
- обов’язковість обробки всіх прийнятих запитів і надання відповіді;
- обов’язковість повідомлення про неможливість виконання запиту;
- лаконічність міжособистої взаємодії персоналу (бібліотекарів ЦБС) і віддалених користувачів;
- конфіденційність інформації про користувачів.
II. Правила роботи ВДС
1. Категорії користувачів
Обслуговуються всі користувачі, які звертаються у службу, незалежно від віку, рівня освіти, місця проживання, а також від того, чи є вони читачами бібліотеки.
2. Типи запитів:
- запити про наявність у фондах бібліотеки конкретного видання, законодавчих і нормативних актів;
- тематичні запити, виконання яких не потребує складного бібліографічного пошуку;
- фактографічні запити.
3. Режим роботи та термін виконання довідок:
- служба працює в робочі дні з 10 до 16.30;
- у вихідні та святкові дні служба запити не приймає;
- запити про наявність конкретних видань у фондах ЦБС виконуються протягом одного робочого дня;
- тематичні та фактографічні запити виконуються протягом 2-3 робочих днів залежно від складності;
- перш ніж поставити запитання, Ви повинні вказати Ваше ім’я, електронну адресу, тему запиту;
- запитання слід ставити українською мовою в довільній формі, але формулювати їх конкретно та чітко;
- протягом доби ВДС приймає 3 (три) запитів;
- від одного користувача приймається один запит, який повинен містити одне запитання (при наявності декількох запитань бібліограф відповідає на одне з них за вибором);
- Ваш запит з’явиться разом із відповіддю в розділі «Останні запитання»;
- підтвердженням прийняття Вашого запиту є повідомлення «Ваш запит прийнято»;
- відповіді на запити виконуються в порядку їх одержання;
- списки джерел інформації подаються в обмеженій кількості (до 10 назв);
- служба передбачає можливість самостійного розшуку інформації у «Архіві виконаних довідок».
4. Джерела виконання довідок
Традиційний довідково-бібліографічний апарат бібліотеки (алфавітний/абетковий каталог, систематичний каталог, систематична картотека статей, зведений краєзнавчий каталог, каталог книг іноземними мовами, тематичні картотеки, довідкові та бібліографічні видання);
- електронний каталог бібліотеки;
- інтернет-ресурси;
- архів виконання довідок;
- повнотекстові бази, придбані бібліотекою.
5. Основні положення
Не приймаються запити, якщо вони:
- суперечать чинному законодавству України і не відповідають морально-етичним нормам;
- пов’язані з комерційною та посередницькою діяльністю;
- пов’язані з наданням готових рефератів, курсових, дипломних робіт, пошуком їх у мережі Інтернет, розв’язанням математичних та інших задач;
- пов’язані з пошуком цитат, перекладом текстів;
- потребують глибокого наукового дослідження;
- пов’язані з наданням інформації розважального змісту (розв’язання кросвордів, участь у інтелектуальних іграх, вікторинах, конкурсах);
- задані у некоректній формі;
- потребують інформації про наявність книги на полиці.
- Не приймаються довідки, виконання яких виходить за рамки технічних та організаційних можливостей бібліотеки.
|